PSY FORUM

 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
галерияГалерия   ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

psy
В момента е: Чет Ное 14, 2019 11:15 pm
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ПСИХОЛОГИЯ » Трудова и организационна психология
Оптимизиране на работата ни
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [1 Мнение]  
Автор Съобщение
brr


Регистриран на: 01 Мар 2007
Мнения: 1962
Местожителство: Софи

МнениеПуснато на: Вто Май 01, 2007 9:27 am    Заглавие:  Оптимизиране на работата ни  

Как да се съсредоточим в работата си


Планът за деня трябва да е вашата "работна Библия", съветва "Tiabg.com"
В деловото ежедневие често се налага да вършим по няколко задачи едновременно. Трагичният резултат от подобни опити за жонглиране е, че в края на деня не можем да отговорим на въпроса какво всъщност сме правили цял ден и къде е отишло цялото онова време, с което сме разполагали.
Как да се съсредоточим в работата си, за да бъдем по-ефективни в изпълнението на служебните ни задължения? Ето няколко предложения:

1. Определете ясно основните цели за деня

Създайте си навик ежедневно да си правите план за деня - писмено. Определете основните задачи и ако е необходимо - добавете подточки, за да бъде планът ви максимално ясен.
Ако нещо (или някой) в течение на деня се опита да ви разконцентрира - погледнете списъка и така веднага ще "визуализирате" отново ефективното протичане на деня ви.

2. Обозначете подцелите

Важно е да имате "голямата картина" - т.е. да сте наясно с големите цели, но вероятно, за да стигнете до тях, ще трябва първо да свършите куп други неща.
Подцелите са своеобразна стълба към големите цели и планираното им изпълнение ще ви приближи към желания краен резултат. Същевременно отмятането на изпълнените подзадачи ще ви е сигурен ориентир къде се намирате на пътя.

3. Определяйте приоритети

Важно е да можете правилно да преценявате кое е най-важното в момента. Някои задачи трябва да бъдат изпълнени в определен срок и понякога те ще бъдат най-отгоре в списъка ви, но не всички срочни задачи са същевременно и най-важните в по-дългосрочна перспектива.

4. Правете си самоотчет редовно

Сверявайте постоянно с плана си това, което вече сте свършила и онова, което още не сте. Важно е списъкът ви да не е твърде амбициозен, а реално да се опитате да прецените колко неща може да свършите за един ден.
Ако някоя задача остане недовършена - запишете я в плана си за следващия ден. Така ще сте приключила успешно днешния.

5. Вие решавайте в каква последователност да вършите задачите си

Сигурно ви се е случвало да си кажете: "Ох, това не ми се прави точно сега" и да започнете да "пилеете" време, отлагайки изпълнението на задачата.
Нормално е понякога да имате настроение за едно, а друг път - за друго. За да ви стига времето обаче, започнете деня си с това, което ви се прави в момента и когато ви обземе "работно настроение", пристъпете към изпълнението на по-малко привлекателните задължения.

6. Вършете най-важното сутрин

Ако обемът на работата ви се е увеличил, направете така графика си, че най-важните задачи да бъдат изпълнявани сутрин.
По този начин ще използвате най-ефективно силите си и ще дадете възможност на тялото и съзнанието ви да се поразтовари през втората половина на деня.
"Netinfo"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [1 Мнение]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ПСИХОЛОГИЯ » Трудова и организационна психология
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети



Powered by phpBB
[ Time: 0.0526s ][ Queries: 12 (0.0028s) ][ Debug on ]