PSY FORUM
|
В момента е: Пон Яну 18, 2021 9:03 am Часовете са според зоната UTC + 2 |
Кохут Хайнц (Kohut)
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 1 от 1 [4 Мнения] |
Автор | Съобщение | ||||
---|---|---|---|---|---|
brr
![]() Регистриран на: 01 Мар 2007 Мнения: 1966 Местожителство: Софи |
КОХУТ Х. (3.5.1913, Виена – 8.9.1981, Чикаго) Американски психоаналитик. Единствен син в австроеврейско семейство, получава блястящо образование във виенска гимназия, а по-късно и във виенски университет - при доктора по медицина А. Айхорн. Заради нацистката заплаха се премества в Англия, а по-късно и в САЩ. По-нататъшното си неврологично и психоаналитично образование го получава в Чикаго. Работи като невролог, като преподавател по неврология и психиатрия, като асистент на професор по психиатрия, а от 1957 г. е професор по психиатрия, член на Чикагския институт по психоанализа. Голямо влияние върху Кохут оказват Фройд, Хартман, П. Крамеp, К. Эйслер. Кохут е създателят на Чикагската психотерапевтична школа. Его-психология (Кохут). (Двумерен модел на Аза по Кохут, имащ полюс амбиции и полюс идеали). Някой смятат его-психологията за ново направление, а не за разновидност на психоанализата (Карвасарский). Его-психологията е по-близо до хуманистичните теории на клиент-центрираната психотерапия и до екзистенциализма, отколкото другите психоаналитични подходи. За Х. Кохут развитието на стабилно и съгласувано уникално “Аз” – е основния въпрос за развитието на личността (ако това не се изпълни → психопатология). Его-обектите играят решаваща роля във формирането на съгласувано “Аз”. Според други автори тук трябва да се говори за голямото значение на функциите на его-обекта. "tolokonin.ru" Последната промяна е направена от brr на Сря Авг 24, 2011 9:19 pm; мнението е било променяно общо 1 път |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
dadada
Регистриран на: 29 Дек 2009 Мнения: 1 |
всъщност както предполагах, това или е преведено от Уикипедия или просто някой е превеждал как му скимне. Явно просто обичате да си пишете ей така сякаш уж разбирате или сякаш уж ви интересува. Първо тук едва ли има и един човек дето някога да е чел кохут или някога ще го прочете. Второ не е Его психология а е Self психология. Ако някой тука се интересуваше поне малко повече от психоанализа щеше да знае колко е огромна разликата. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
brr
![]() Регистриран на: 01 Мар 2007 Мнения: 1966 Местожителство: Софи |
Във втория абзац на текста става дума за Кохут и Его-психологията, именно за Его-психологията. Текстът е преведен НЕ от Уикипедия, а от книгата "Foundations of clinical and counseling psychology"-3-th edition, Todd, Bohart. А Self психология на български е психология на аза. Или дайте по-добър превод като сте чел толкова, с радост ще се коригираме. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
brr
![]() Регистриран на: 01 Мар 2007 Мнения: 1966 Местожителство: Софи |
Ето на руски малко информация за този "slef" (на рус. самость): Източникът е http://www.psychological.ru/default.aspx?s=0&p=20&0a0=475&0o0=1&0s0=0&0p0=5 Гейнц Когут: психология самости Не должна быть забыта и еще одна бурно развившаяся в 70-е годы ветвь нашего дерева, а именно, предложенная Гейнцем Когутом "психология самости". Как и все вышеназванные продолжатели Фрейда, Когут был вынужден эмигрировать; больше всего его интересовало связанное с бессознательными психическими процессами чувство самооценки, а также идеал, который мы формируем самостоятельно, с помощью родителей и окружающего мира. Самолюбие, которое называют "нарциссическим", глубоко поражает Я: все мы так или иначе его знали, независимо оттого, с какими препятствиями столкнулись в процессе дальнейшего развития. Нарциссическое самолюбие играет по Когуту настолько важную роль в нашей психической деятельности, что Я и его судьба вполне заслуживают особого рассмотрения. Если в первой своей книге (Kohut, 1971) Когут в основном занимался вопросами лечения нарциссических пациентов, то в следующей книге (1977) он расширил свою теорию до психологии самости, обратившись при этом к трагическим сторонам человеческого существования: причинение человеку ущерба, резко меняющего жизнь, бесчувственными родителями, непонятливыми партнерами или жестокими ударами судьбы (вплоть до заключения в концентрационный лагерь), жертвами которых он оказался. В теории Когута, как и в венгерской школе от Ференци до Балинта, вновь оживает старая теория травмы, восходящая к началу психоанализа. Следуя ей, в пациенте видят прежде всего жертву, с которой судьба обошлась сурово. Поэтому необходимо создать атмосферу, позволяющую ему обрести былое доверие и, заново пережив травму, преодолеть ее. Не замеченные большинством психоаналитиков зеленые ростки на ветви теории Когута связаны в США с именами Эрнеста С. Вольфа, Пола и Анны Орнстейн и Йозефа Д. Лихтенберга, от которых возникли ответвления в ФРГ, ухоженные и взращенные Лоттой Келер в Мюнхене, Кристель Шеттель в Гисене и Гейнцем Вальтером в Констанце (Lichtenberg, 1987; Wolff, 1988). В этой связи можно назвать и книги Алисы Миллер, поскольку на нее оказала сильное воздействие не только теория Уиннекота об "истинном Я" и "ложном Я", но и концепция развития личности Гейнца Когута. Алиса Миллер пренебрегает инстинктивной стороной личности в гораздо большой степени, чем Когут, хотя при чтении его книг может возникнуть сходное впечатление. Как сообщил мне сам Когут, речь идет о мнимом противоречии: в первую очередь его интересовало развитие Я, но он не забывал и теорию инстинктов, особенности когда сам пациент жаловался на свои побуждения. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Страница 1 от 1 [4 Мнения] |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.0338s ][ Queries: 12 (0.0031s) ][ Debug on ] |