PSY FORUM

 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
галерияГалерия   ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

psy
В момента е: Пет Юли 10, 2020 6:23 pm
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ПСИХОЛОГИЯ » НЛП
Релаксация
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [3 Мнения]  
Автор Съобщение
rositza mladenova

Регистриран на: 04 Мар 2007
Мнения: 8

МнениеПуснато на: Съб Мар 17, 2007 12:27 pm    Заглавие:  Релаксация  

Question
Чух за Прогресивно мускулно отпускане на Джейкавсан. Но не можах да намеря информация. Можете ли да помогнете?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
brr


Регистриран на: 01 Мар 2007
Мнения: 1966
Местожителство: Софи

МнениеПуснато на: Съб Мар 24, 2007 5:46 pm    Заглавие:  

Става дума за Прогресивната Муслулна релаксация на Jacobson E., (1929). Същата според Карвасарски се отнася към поведенческите методи, прилага се при преодоляване на фобиини тревожни разстройства.
В процеса на изпълняването й с помощта на съсредоточаване на вниманието:
1. се формира способността да се улавя муслкулното напрежение и чувството на мускулно отпускане;
2. отработва се навика за произволно отпускане на напрегнатите муслулни групи.

Всички мускули в тялото ни могат условно да бъдат разделени на 16 групи. Последователността от упражнения в процеса на увладяване на дадената методика е такава: от мускулите на горните крайници (от китката към рамото, започвайки с доминантната ръка) към мускулите на лицето (чело, очи, уста), шията, гръдния кош, корема, долните крайници (от бедрата към петите, започвайки с доминантния крак).

Упражненията започват постепенно от кратковременно (5-7 сек.) напрежение на първата група мускули, които после изцяло трябва да бъдат отпуснати; вниманието на пациента/клиента към чувството на релаксация в тази област на тялото. Упражнението в една група на тялото продължава докато човека не почувства цялостно отпускане. Едва след това се преминава към следващата група. С придобиването на навика за отпускане, мускулните групи се оголемяват, силата на напрежението в мускулите се намалява и постепено вниманието се насочва към споменът.

При заключителния етап пациента след ежедневен анализ на локалните муслкулни напрежения, възникващи при тревогата и страха, самостоятелно човек достига до мускулно отпускане, като по този начин се преодолява емоционалното напрежение.

Продължителността на курса е от 6 месеца до 1 година, честота на упражненията - 1-3 пъти в седмицата по 30-60 мин.
Б. Русева

Последната промяна е направена от brr на Пет Май 30, 2008 1:09 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
brr


Регистриран на: 01 Мар 2007
Мнения: 1966
Местожителство: Софи

МнениеПуснато на: Нед Фев 10, 2008 9:54 pm    Заглавие:  



Разделянето на мускулните групи по Jacobson E.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [3 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ПСИХОЛОГИЯ » НЛП
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети



Powered by phpBB
[ Time: 0.0529s ][ Queries: 12 (0.0034s) ][ Debug on ]