Автор |
Съобщение |
brr

Регистриран на: 01 Мар 2007 Мнения: 1966 Местожителство: Софи
|
Пуснато на: Пон Юли 09, 2007 9:22 pm Заглавие:
Майсторството в психотерапията |
|
Недоспиването според Ч. Крамер оказва негативно влияние върху психотерапията. То ни прави по-малко ефективни, по-раздразнителни, нарушава вниманието, отслабва краткосрочната памет и влошава качеството на съжденията - а всичко това пречи на творчеството!
Пациентите също така са много чувствителни към здравето на терапевтите си. Ето защо доброто здраве поражда добра терапия, според учения.
|
Върнете се в началото
|
|
 |
admin
Site Admin

Регистриран на: 26 Фев 2007 Мнения: 137
|
Пуснато на: Пет Юли 20, 2007 7:03 pm Заглавие:
|
|
Саморазкритието в психотерапията
Да се намери решение на въпроса за саморазкриването в процеса на работа е основна задача на терапевта. Значимите събития, като брак, развод, бременност, наличието на деца, болест е трудно да бъдат скрити. А и докато се опитваме да се представим чисти като платно, ние всъщност показваме, че крием нещо.
Но в момента, в който признаем, че няма как да не се разкриваме, изникват следните въпроси: какво да разкриваме, как, на кого, кога, защо, как това се отнася към динамиката и стадия на терапията, какъв ще бъде резултата? Тук няма нищо лесно и просто.
Отговорите на тези сложни въпроси зависят от качествата на нашата личност и стил.
Критически момент е интензивността на преноса, възникващ при всички по-продължителни отношения. Оказва се, че преноса и саморазкритието са взаимозависими: колкото по-малко е саморазкритието, толкова по-голям е преноса, който се развива у клиента.Колкото повече е саморазкритието, толкова по-малко е преноса. Терапевта е длъжен да следи тези процеси, да контролира чрез саморазкритие.
При анализът “на кушетка” пациентът запълва празнините с помощта на фантазията си, неврозата е свързана с преноса, който частично възпроизвежда детската невроза. След това анализата може да доведе до разрешение на проблемите.
Но в “седящата” терапия 1-2 пъти в седмицата регресивния, зависим пренос е нежелателен. Ако мълчанието на терапевта все пак се използва за създаване на интензивен пренос, то като резултат терапевта до задънена улица. Разумното разкриване на информация за себе си, ще сведе до минимум рискът от подобно стечение на обстоятелствата.
И така: колкото повече терапевта наподобява чисто платно, толкова по-безпощадна става терапията, твърди Ch. H. Kramer
|
Върнете се в началото
|
|
 |
brr

Регистриран на: 01 Мар 2007 Мнения: 1966 Местожителство: Софи
|
Пуснато на: Съб Юли 21, 2007 5:50 pm Заглавие:
|
|
Ето една история, демонстрираща важността на саморазкритието в психотерапията, разказана от Ч. Крамер:
...Аз питах пациентите си за саморазкритието в предишните им терапии и твърде често чувах подобни отговори: "Аз винаги се оплаквах от другите - от началниците си, от приятелите си, от любовниците си. После ги загубих до един, преди да успея да осъзная, че явно самата аз греша някъде. Подложих се на терапия, за да разреша този проблем. Молих терапевта си да ми каже, как разрушавам отношенията, какви реакции предизвиквам у самия него? Той винаги отговаряше: "А как мислите Вие самата?" А когато го питах за собствените му преживявания, той отново прехвърляше въпроса към мен. Той се изплъзваше от всякакви разговори за това, което чувстваше и мислеше независимо от предмета. Аз отново се чувствах отхвърлена и така и не разбрах какво причинявам на другите. Опитвах се да го провокирам. Но всичко си оставаше съсредоточено към мен, все едно че съм сама в стаята. След едногодишна терапия аз се обърках повече от всякога и я прекъснах. Той ми каза, че аз отново съм отиграла стария патерн и че неговите реакции нямат значение за работата им".
|
Върнете се в началото
|
|
 |
brr

Регистриран на: 01 Мар 2007 Мнения: 1966 Местожителство: Софи
|
Пуснато на: Пет Авг 17, 2007 7:58 pm Заглавие:
|
|
Базови умения за консултиране, (заимствани от различните подходи):
1. Активно слушане;
2. Поясняване на проблема;
3. Съсредоточаване на чувствата;
4. По възможност да не се дават отговори;
5. Опитвайте се да не оценявате проблемите на другите от своя гледнаточка, доколкото всеки живее в собствен психологичен свят. Приемайте и разбирайте позицията на другия;
6. Възпроизвеждайте мисли и чувства. (Давайте обратна връзка, повтаряйте казаното от човека);
7. Мълчете;
8. Задавайте въпроси;
9. Съхранете конфиденциалност.
Денис Кун, 2004
|
Върнете се в началото
|
|
 |
brr

Регистриран на: 01 Мар 2007 Мнения: 1966 Местожителство: Софи
|
Пуснато на: Сря Сеп 05, 2007 5:14 pm Заглавие:
|
|
Какво се иска, за да има една психотерапия резултат?
* Като за начало е необходимо да сключите договор с клиента си. Докато не е сключен договор по взаимно съгласие относно намеренията, работата Ви не заслужава да бъде наречена "психотерапия".
* повечето психотерапевти в работата си използват съчетание от подходи. След като са изучили дадена техника, често те откриват, че тя не е приложима във всяка една ситуация. После те изучават нова, техника и т.н. Неудовлетвореността от резултата е мощен мотивиращ фактор. (ч. Крамер)
* Когато приемате новите възгледи не принизявайте старите.
* Съхранете спокойствие, дори когато всичко изглежда безнадеждно. Не е необходимо винаги да знаем какво да прави, но трябва да се научим как да се държим по-ефективно, когато не знаем какво да правим.
* Помнете, че е трудно да се разбере от какво се нуждаят повечето хора.
* Запълнете празнините в медицинските си познания.
Лао Цзъй:
"Добрият пътешественик няма ясни планове
и намя намерения, докато не стигде до мястото.
Добрият художник позволява на интуицията си
да го води, където тя реши.
Добрият учен се абстрахира от теориите
и държи ума си открит към това, което е"
|
Върнете се в началото
|
|
 |
brr

Регистриран на: 01 Мар 2007 Мнения: 1966 Местожителство: Софи
|
Пуснато на: Сря Сеп 05, 2007 5:20 pm Заглавие:
|
|
Терапевтите, които не са изучили собствените си аудио- и видеозаписи, са пропуснали чудесна възможност за самоосъзнаване.
Факт е, че това, което виждаме и чуваме, не винаги съответства на това, което помним.
|
Върнете се в началото
|
|
 |
|
[ Time: 0.0603s ][ Queries: 13 (0.0041s) ][ Debug on ] |