PSY FORUM

 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
галерияГалерия   ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

psy
В момента е: Съб Юли 04, 2020 11:44 am
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ПСИХОЛОГИЯ » Психологът в България и ЕС
Да бъдеш училищен психолог!
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [2 Мнения]  
Автор Съобщение
admin
Site Admin


Регистриран на: 26 Фев 2007
Мнения: 137

МнениеПуснато на: Чет Мар 29, 2007 7:05 pm    Заглавие:  Да бъдеш училищен психолог!  

ПРОФЕСИЯ : УЧИЛИЩЕН ПСИХОЛОГ

Какво означава да си училищен психолог? Труден въпрос свързан с няколко особености, едната от които е в какво учебно заведение работиш и какви разбирания битуват в него. От моята практика се убедих в няколко прости истини. Кои са те ли? Едната е, че все още никой няма реална представа какво може и какво не училищния психолог и затова в началото му се поставят много задачи, част от които нямат нищо общо с психологията. Драги колеги приемете факта, че първата ви работна година е изпитателен срок за вас, ще ви подхвърлят различни задачи, ще изискват различни неща, ще ви критикуват и всеки ще претендира че е по-добър психолог от вас.Но от вас зависи как ще промените нещата.
Ето Ви кратки насоки какви са задълженията на училищния психолог. Имайте в предвид възрастта на децата, с които работите!
Аз съм работила с ученици от предучилищна до 12 клас .
Ако работите с малки ученици от предучилищна и 1-ви клас, трябва да бъдете много внимателни и толерантни, без повишаване на тон, имайте в предвид, че малките ученици бързо се привързват. Затова и класните им ръководителки може и да проявят собственическо чувство към децата и да не са особено очаровани от вашата поява.Какво е добре да правите в 1-ви клас- входно ниво
“Фина моторика” и по-възможност рисувателен тест,така добивате представа за детето и уменията му, семейните взаимоотношения.
Начин да опознаете учениците е да влизате в часовете на класния ръководител по теми, които можете вие да представите и имате готовност. Това става след уговорка с класните ръководители. Именно с тях трябва още от начало да се запознаете в самото начало и да поискате сведения за учениците в класа, примерни кои деца са с разведени родители, сираци, изоставащи и надарени.
В среден курс си имате работа с доста специфични фактори: възможна смяна на училище или на режима от 1-ва смяна вече са във втора, много нови учители. Това води до стрес у 5-класниците и спад в оценките. Добре е входни тестове за внимание и памет, както и анкети свързани с адаптацията.В по-горните класове е хубаво да правите социометрия .
В горен курс се сблъсквате с крайности от свръх амбициозни до напълно незаинтересувани ученици. Добре е да се занимавате с бъдещата им професионална насоченост, организирайте им посещения в “Агенция по заетост” , пускайте им тестове, провеждайте дискусии.
Имайте в предвид винаги, че вашия кабинет трябва да е достъпен за всички. Избягайте от идеята и приемането ви като “наказателен отряд
и бивша дружинна ръководителка, това са двете най-чести опасности за вас и работата ви. Стремете се да се докажете като професионалист без да прекалявате с тестовете, те не са всичко, организирайте живота на децата , дайте им признание това е начина да станете част от живота им и да извоювате тяхното уважение.
Успех.
Р. Младенова
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Вероника Иванова

Регистриран на: 15 Май 2007
Мнения: 27

МнениеПуснато на: Вто Май 15, 2007 11:13 am    Заглавие:  

Много добре написано-първата година в училище си беше криза-имаше моменти,в които ти се иска да се откажеш.Но мисля,че се справих-много проекти,много върнати детски усмивки.Въпреки несгодите,въпреки неразбирането-с добронамереност и към родители,учители,но най-вече към деца се постигат добри резултати.От неуспехите се учиш,понякога се примиряваш,че ти трябва време за да те приемат като психолог,а не дружинен ръководител.В началото изскваха от мен да бъда именно наказателно звено,не се поддадох и смятам,че все по-ясна ще става ролята ни в живота на училището.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [2 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ПСИХОЛОГИЯ » Психологът в България и ЕС
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети



Powered by phpBB
[ Time: 0.0257s ][ Queries: 11 (0.0026s) ][ Debug on ]